Γεύσου τη ζωή... Κρητικά


Λίγα λόγια για το πρόγραμμα

   Ως γονείς και εκπαιδευτικοί, αντιμετωπίζουμε πολλές προκλήσεις  στην καθημερινότητα μου που αφορούν στη συμπεριφορά των παιδιών, τόσο σε θέματα διατροφικών συνηθειών , όσο και σε θέματα γενικότερης ευημερίας. Επιπλέον, οι καθηγητές  φυσικής αγωγής έχουν πολλές φορές βρεθεί αντιμέτωποι με μαθητές οι οποίοι, από τις πρώτες ήδη τάξεις του δημοτικού σχολείου, έχουν,  ήδη, λόγω παχυσαρκίας, εισέλθει σε ένα φαύλο κύκλο, μέσα στον οποίο από τη μια αισθάνονται άσχημα για το σώμα τους και δε θέλουν να συμμετέχουν στο μάθημα, από την άλλη δε, η αποθάρρυνση  αυτή, οδηγεί στην ακόμα χειρότερη φυσική κατάσταση και την επιδείνωση της υπάρχουσας παχυσαρκίας.

   Οι λόγοι αυτοί μας οδήγησαν στην υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος με την τετάρτη τάξη στο σχολείο μου. Στόχος ήταν να καταλάβουν τα παιδιά ποια η έννοια της ευημερίας και τι σημαίνει καλή υγεία; Πως αυτή επιδρά στη γενικότερη ποιότητα της ζωής μας; Ποιοι οι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά και ποιοι θετικά την υγεία μας; Έχοντας υλοποιήσει στο παρελθόν παρόμοια προγράμματα, επιλέχθηκε η Δ΄ τάξη, γιατί είναι ηλικιακά ώριμη για κάτι τέτοιο, όμως σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι μας ανατέθηκε μία ώρα ευέλικτης ζώνης στο συγκεκριμένο τμήμα.   

Τέλος πιστεύουμε ότι  ο τόπος μας η Κρήτη είναι ”ευλογημένος”  σε ότι αφορά τις πρώτες ύλες και τις διατροφικές συνήθειες, ενώ ο τρόπος ζωής των αυθεντικών Κρητικών, περιλαμβάνει ότι ακριβώς πρέπει να περιλαμβάνει η καθημερινότητα του σύγχρονου ανθρώπου για να επιτευχθεί ευημερία και όλα τα παιδιά οφείλουν να έρθουν έστω και λίγο, σε επαφή με αυτόν τον τρόπο ζωής και την κρητική ύπαιθρο, το φυσικό περιβάλλον όπου αναπτύσσονται όλα τα παραπάνω.

  Τα παιδιά εργάστηκαν ως επί το πλείστον σε ομάδες, με τη μέθοδο project ,αλλά και ατομικά σε ερωτηματολόγια και φυλλάδια σχετικά με το θέμα. Εργαστήκαμε στην αυλή του σχολείου και στην ύπαιθρο. Οι μαθητές παρασκεύασαν γεύμα δεκατιανό με κρητικές πρώτες ύλες, σουπλά με την πυραμίδα της διατροφής, αφίσα με την πυραμίδα δραστηριότητας, έμαθαν τραγούδια σχετικά με τη διατροφή και τέλος πρωταγωνίστησαν σε σκετς σχετικό με τη διατροφή και την κυκλοφοριακή αγωγή.

  Tο πρόγραμμα τελικά διήρκεσε σχεδόν δύο τρίμηνα, καθώς επιλέξαμε να εντάξουμε και το αντικείμενο της Κυκλοφοριακής Αγωγής ( το ποδήλατο ως τρόπος άθλησης και μέσον για την επίτευξη καλής φυσικής κατάστασης) και να πραγματοποιήσουμε και μία μικρή θεατρική παράσταση.

  Οι στόχοι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την αλλαγή που παρατηρήθηκε, προς τη σωστή κατεύθυνση, στο δεκατιανό των μαθητών.

 Συμπερασματικά η ικανοποίηση που πήραμε ως εκπαιδευτικοί, βλέποντας τη συμμετοχή και την αλλαγή στάσης των παιδιών, είναι αυτό το οποίο πιστεύουμε θα μας ωθήσει και μελλοντικά να εκπονήσουμε παρόμοια προγράμματα.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: 

Αλεξάνδρα Σκουλά                                    
Ιουλία Μουρίκη

Δ1 / 2017 -18

 

κλικ στην εικόνα













Σχόλια